...
Projekti

Tribina o medijskoj  pismenosti u Kragujevcu

U narodnoj Biblioteci „Vuk Karadžić“ u Kragujevcu danas je organizovana tribina pod nazivom „Medijska pismenost“.

Bolje poznavanje i veća medijska pismenost, vodi boljem razumevanju i medija i njihove neverovatno važne funkcije u svakom društvu. Podizanje nivoa medijske pismenosti i bolje razumevanje načina na koji funkcionišu mediji doprinosi i boljem razumevanju javnog interesa u sferi informisanja. 

Medijska pismenost je jako važna, ona sprečava mogućnost manipulacije putem medija, plasiranje polu informacija ili netačnih informacija. Podići nivo medijske pismenosti znači i podići i unaprediti rad medija u celini.

Samo medijski obrazovani i novinari i građani kao i predstavnici civilnog sektora mogu da prepoznaju da li jedan određeni medij radi i plasira  informacije sa ciljem da objektivno informiše građane ili želi da na bilo koji način manipuliše njima,čulo se na današnjoj tribini.

Medijski pismeni novinari i predstavnici civilnog sektora kao i građani, neće primati ili prenositi vesti i informacije neselektivno i pasivno već će znati da u moru informacija kojima smo okruženi izaberu onu pravu,rekla je Ivana Đorđević Metodiev urednica TV Info Puls i ,jedan od predavača.

Zašto medijska pismenost?

Zato što i pored dominantne uloge u našem društvenom i socijalnom okruženju medijski sadržaji se primaju neselektivno, bez jasnog određenja prema poruci koju šalju i najčešće veoma pasivno. Zato je medijska pismenost veština neophodna svima i odnosi se na sve medije: novine, radio, televiziju, ali i na nove medije kao što su internet portali, društvene mreže i nove komunikacije vezane za pojavu smart telefona.

Medijska pismenost je zapravo pravilno razumevanje medija i poruke koju taj medij šalje. Još sredinom prošlog veka, američki sociolog masovnih medija i masovne kulture, Maršal Makluan,  je medije definisao kao poruku, a svet nazvao globalnim selom. Pojava interneta i masovna razmena informacija na društvenim mrežama samo je potvrdila Makluanovu definiciju.

Naravno, u šumi medijskih sadržaja kojima smo izloženi bilo da su od takozvanih klasičnih ili novih medija neophodna je veština poput medijske pismenosti kako bi mogli na pravi način da prepoznamo i razumemo informacije koje nam se nude. Pojava novih medija je definisala medijski sadržaj na potpuno drugačiji način od do tada postojećih. Zapravo je pojava novih medija i uslovila medijsku pismenost kao potpuno neophodnu veštinu za razumevanje medija i njihovih sadržaja.

Uvereni u neophodnost edukacije o medijskoj pismenosti organizovali smo ovu radionicu,rekao je predavač Branko Vučković,dugogodišnji novinar.

Tribina je organizovana u okviru medijskog konkursa za organizovanje i učešće na stručnim,naučnim i prigodnim skupovima,kao i unapređenje profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja koji je podržan od strane grada Kragujevca.

“Ovaj medijski sadržaj sufinansiran je od strane Grada Kragujevca. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva“

Back to top button
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.