U narodnoj Biblioteci „Vuk Karadžić“ u Kragujevcu danas je organizovana tribina pod nazivom „Medijska pismenost“.
Bolje poznavanje i veća medijska pismenost, vodi boljem razumevanju i medija i njihove neverovatno važne funkcije u svakom društvu. Podizanje nivoa medijske pismenosti i bolje razumevanje načina na koji funkcionišu mediji doprinosi i boljem razumevanju javnog interesa u sferi informisanja.
Medijska pismenost je jako važna, ona sprečava mogućnost manipulacije putem medija, plasiranje polu informacija ili netačnih informacija. Podići nivo medijske pismenosti znači i podići i unaprediti rad medija u celini.
Samo medijski obrazovani i novinari i građani kao i predstavnici civilnog sektora mogu da prepoznaju da li jedan određeni medij radi i plasira informacije sa ciljem da objektivno informiše građane ili želi da na bilo koji način manipuliše njima,čulo se na današnjoj tribini.
Medijski pismeni novinari i predstavnici civilnog sektora kao i građani, neće primati ili prenositi vesti i informacije neselektivno i pasivno već će znati da u moru informacija kojima smo okruženi izaberu onu pravu,rekla je Ivana Đorđević Metodiev urednica TV Info Puls i ,jedan od predavača.
Zašto medijska pismenost?
Zato što i pored dominantne uloge u našem društvenom i socijalnom okruženju medijski sadržaji se primaju neselektivno, bez jasnog određenja prema poruci koju šalju i najčešće veoma pasivno. Zato je medijska pismenost veština neophodna svima i odnosi se na sve medije: novine, radio, televiziju, ali i na nove medije kao što su internet portali, društvene mreže i nove komunikacije vezane za pojavu smart telefona.
Medijska pismenost je zapravo pravilno razumevanje medija i poruke koju taj medij šalje. Još sredinom prošlog veka, američki sociolog masovnih medija i masovne kulture, Maršal Makluan, je medije definisao kao poruku, a svet nazvao globalnim selom. Pojava interneta i masovna razmena informacija na društvenim mrežama samo je potvrdila Makluanovu definiciju.
Naravno, u šumi medijskih sadržaja kojima smo izloženi bilo da su od takozvanih klasičnih ili novih medija neophodna je veština poput medijske pismenosti kako bi mogli na pravi način da prepoznamo i razumemo informacije koje nam se nude. Pojava novih medija je definisala medijski sadržaj na potpuno drugačiji način od do tada postojećih. Zapravo je pojava novih medija i uslovila medijsku pismenost kao potpuno neophodnu veštinu za razumevanje medija i njihovih sadržaja.
Uvereni u neophodnost edukacije o medijskoj pismenosti organizovali smo ovu radionicu,rekao je predavač Branko Vučković,dugogodišnji novinar.
Tribina je organizovana u okviru medijskog konkursa za organizovanje i učešće na stručnim,naučnim i prigodnim skupovima,kao i unapređenje profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja koji je podržan od strane grada Kragujevca.
“Ovaj medijski sadržaj sufinansiran je od strane Grada Kragujevca. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva“